1 februari 2012

UPPÅT VÄGGARNA

En tapet kan göra otroligt mycket för ett rum. Eftersom jag ofta förnyar mig när det gäller inredningen hemma har jag gärna ljusa väggar i de stora rummen men vågar mig på en tapet i tex. hallen där det inte är så dyrt att byta om man skulle får lust att förändra. Min absoluta favoritaffär när det gäller tapeter är Björklund & Wingqvist som ligger på Kungsholmen i Stockholm. De har allt man kan tänka sig för alla smaker. Nedan ser ni lite tapetinspiration.

Den svarta blommiga tapeten heter Marchwood och kommer från Colefax & Fowler, medens den rosa och orangea heter Bengale paprika och kommer från Manuel Canovas. Du hittar dem båda Här och Här. Bilderna är lånade härifrån.



Den blå-vita tapeten Tillsammans kommer från Lisa Bengtsson och den svarta tapeten heter Grenada Noir och kommer från Designers Guild. Även dessa kan du hitta på ovan nämnda butiker. Bilderna är lånade härifrån.  



Den gula heter Pompein och den ljusa tapeten heter Rajapur - båda kommer från Cole & Son. Bilderna är lånade härifrån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar