30 januari 2012

DRESSINGROOM

Vem drömmer inte om ett riktigt stort och lyxigt dressingroom?  Så här kommer lite garderobsinspiration! Först ut måste väl nämnas Carrie Bradshaws underbara garderob från Sex and The City Movie.


Garderoben nedan är otroligt stilren och med den rätta belysingen tror jag det kan kännas som att gå in i en lyxig och modern herrbutik.  Bilden har jag lånat härifrån.


Klassisk walk in closet i teak och mässing - drömmen för den stora gamla villan. Bilden hittade jag i min inspirationsmapp och jag tror jag har lånat den från Hemnet...


Men hur vill jag då att mitt dressingroom ska se ut? Jag är inte så 'tjejig' av mig i vanliga fall, men när det gäller dressingroom vill jag gärna att färgerna ska gå i vitt, rosa och grått. Vita enkla skåp, en mjuk heltäckningsmatta i mörkt grått, randiga sidengardiner i rosa och naturvitt och en rosa fåtölj.

Bilden hittade jag här

Tyget hittar du på Fabric and Papers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar