4 mars 2012

SOVRUMSINSPIRATION MED SNYGGA SÄNGGAVLAR

För att ge ett sovrum en riktigt härlig känsla tycker jag det är viktigt med en fin sänggavel. Det finns flera alternativ beroende på vilken budget man har, och vilken tid man vill lägga ner. Först och främst finns det många fina sängavla på både IKEA och Mio för en lite billigare peng. Men om man känner för att lägga ner en lite större summa kan man hitta fina sänggavlar på Bohem, Dis Inredning eller AZ Design (där man kan specialbeställa sin gavel). Det finns också en butik i Vasastan i Stockholm som heter In Your Dreams som gör jättevackra sänggavlar. Bilder från deras hemsida ser du nedan.




Eftersom jag har bott i England känner jag även till några engelska butiker för jättefina gavlar, om ni har vägarna förbi London eller känner att det är helt ok att betala fraktkostnad. En butik som har en stor selection av gavlar är butiken And So To Bed. Bilderna nedan kommer från deras hemsida. 




Även butiken Feather and Black erbjuder riktigt lyxiga sänggavlar:



Det sista, och enligt mig, det roligaste alternativet är att bygga sin sängram själv - det är faktiskt lättare än vad man tror! I min förra lägenhet byggde och sydde jag själv en sänggavel, och priset slutade på under 800 kronor. Så, hur tillverkar man då sin egen sängavel? På TV4s hemsida finns en detaljerad guide hur man kan gå till väga! Sen får man inte glömma att man ofta kan använda sig av saker man har hemma, till exempel två vackra gamla dörrar. Bilden nedan har jag lånat Härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar