10 december 2011

BESATT AV BETONG

Jag har alltid älskat betong i alla dess former men  nu är jag nästan besatt. Jag tycker betongdetaljer eller betongmöbler kan ge ett modernt hem en mer rustik och rå känsla som jag älskar. Detta är några av de betongföremål som jag vill ha till mitt hem:



1. Betong side table från poshliving, kostar ca 1400:-.

2. Betonglampa som är designad av LucidiPevere Design Studio för inredningsföretaget Foscarini.

3. Betongask i barock stil, älskar när man blandar gammalt och modernt, www.nuncinredning.se.

4. Betongljusstakar, finns att köpa i många olika affärer men bland annat på Norrgavel på Birger Jarlsgatan och kostar ca 400:- styck. Ljusstakarna är designade av Tove Adman, kolla gärna in hennes hemsida för mer betonginspiration.

5. Den här bilden tog jag med enbart för inspiration, det är en spis som är gjord helt i betong, från Steininger Design.

6. Bokstöd i betong, www.kostallet.se, kostar 1125:-

Tänkte det var kul att bli inspirerad av olika material, den här veckan blev det betong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar