16 augusti 2012

Inspiration

Har bestämt idag att jag ska göra en mapp med all inspiration jag hittar och även spara alla tidningurklipp etc. I nuläget bor jag i en våning men om man i framtiden kommer ha större eller ett hus vill man komma ihåg allt. Om man ska bygga, renovera eller endast inreda är det perfekt att kunna ta fram bilder på allt från, väggar, vask. lampor, hyllor etc för att få det ultimata hemmet. Här kommer lite inspirationsbilder från Olsson Gerthel.





Bra att komma ihåg hur snyggt det blir med en pilasterhylla fylld med tidningar samt hur snyggt det är att bara låta ett svartvtt fotografi stå lutad där det finns plats.




Den här bilden ville jag mest spara bara för rummet var så fantastiskt och hur naturen flyter samman med huset.


Den här tyckte jag var lite rolig på grund av hur man löst det när man bor mindre med sovrum och matsal. Det är en plexi/glasvägg som skiljer rummen åt men som får det att se mycket större ut än om man hade byggt en vanlig vägg.



Den här bilden ville jag spara för jag tycker det är så svart att använda det man har. man hart ju mängder med kläder och accessoarer som ligger och skräpar, varför inte använda det som inredning någonstans?


Att spara som inspiration när man någon gång ska ha ett kontor hemma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar